تاثیر طراحی گرافیک در تبلیغات

6 دلیل مهم که چرا طراحی گرافیک در تبلیغات نقش حیاتی دارد

تاثیر طراحی گرافیک در تبلیغات ، خلاقیت و طراحی گرافیک در تبلیغات نقش مهمی در بازاریابی دیجیتال دارد.

هر شرکتی چه نوپا و چه با قدمت، برای رشد کسب و کار و بهتر ارتباط برقرار کردن با مخاطب، نیازمند طراحی

تبلیغات حرفه ای است. در واقع استفاده از تصاویر گرافیکی جذاب در محتوا و انتقال پیام به روشی خلاقانه، ابزار

درستی برای پیروزی در رقابت تنگانگ بین برندهاست.

طراحی گرافیک چیست؟

طراحی گرافیک یا گرافیک دیزاین (Graphic design) فرایند ارتباطات بصری و حل مسئله از طریق استفاده از اشکال،

فضا، تصویر و رنگ است. در واقع یک طراح گرافیک با استفاده از ترکیب رنگ‌ها، نمادها و تصاویر تلاش می‌کند که به صورت

تصویری، ایده‌ها و پیام‌ها را نمایش دهد. به طور ساده، دست یه بصری سازیِ همه چیز می‌زند.

طراحی گرافیک در تبلیغات
طراحی گرافیک، بصری سازیِ پیام‌هاست.

تأثیر طراحی گرافیک در تبلیغات چیست؟

مهمترین نکته در تبلیغات، جلب توجه مخاطب و ارتباط برقرار کردن با اوست و این همان وظیفه‌ای است که طراحی گرافیک در تبلیغات بر عهده دارد.

بر کسی پوشیده نیست که با هنر گرافیک، می‌توان پیامِ صدها حرف و کلمه را در یک عکس یا پوستر و با استفاده از تصاویر جذاب و گیرا، به مخاطب

انتقال داد. این همان معجزه‌ی گرافیک در بازاریابی و فروش است.

به طور کلی تاثیر طراحی گرافیک در تبلیغات را می‌توان در این ۵ مورد عنوان کرد:

  1. جلب توجه مخاطبان
  2. افزایش فروش و سود به علت تبلیغات موثر
  3. محبوبیت و رشد شبکه‌های اجتماعی
  4. افزایش ماندگاری مخاطب در سایت و رتبه سایت
  5. سرعت در انتقال پیام
  6. ماندگاری در ذهن مخاطب

این مطلب را از دست ندهید: چگونه با کسب و کار اینترنتی درآمد خود را افزایش دهیم؟ 

۱. طراحی گرافیک در تبلیغات عامل جلب توجه است

خلاقیت و طراحی گرافیک در تبلیغات ، باعث می‌شود توجه مشتریان به خود را بیش‌تر جلب کنید.

با بررسی یک مثال این مورد را بهتر متوجه خواهید شد؛

وقتی به صفحه اکسپلور اینستاگرام، یا حتی به یوتیوب وارد می‌شوید، چه چیزی برای شما عامل اصلی برای انتخاب پست و در واقع

کلیک کردن روی آن است؟  مطمئناً عامل اصلی و اولیه برای انتخاب، همان تصویری است که می‌بینید. اگر این تصویر در نگاه اول برای

شما جذاب باشد کلیک می‌کنید، در غیر اینصورت نادیده‌اش می‌گیرید.

همین امر اهمیت تصاویر و طراحی گرافیک در آن‌ها را ثابت می‌کند.

این مطلب را از دست ندهید؛ مبانی آموزش تبلیغ نویسی

۲. افزایش فروش و سود به علت تبلیغات موثر

طراحی گرافیک در تبلیغات ، فرصتِ فروش و سود شما را افزایش می‌دهد. مردم به هر چیزی که طراحی منحصر به فردی داشته باشد،

جذب می‌شوند. اگر شما به خوبی از طراحی گرافیک در تبلیغات استفاده کرده باشید و اصول تبلیغ نویسی را هم رعایت کرده باشید،

می‌توانید مطمئن شوید که پیامتان به دست افراد بیشتری رسیده و طبیعتا افراد بیشتری هم وارد قیف بازاریابی شما خواهند شد.

به این ترتیب خیلی ساده، فروش و سودتان رشد می‌کند.

طراحی گرافیک
تاثیر طراحی گرافیک در تبلیغات جذاب

۳. محبوبیت و رشد شبکه ‌های اجتماعی با خلاقیت در تبلیغات

اگر محتوای شما در شبکه های اجتماعی دارای طراحی خاص و جذاب باشد، بازدید بیشتری خواهید داشت.  تصاویر جذاب، بین صفحه

مجازی شرکت و مخاطبانِ آن، ارتباط ایجاد کرده و آن‌ها را به خرید یا دریافت خدمات، تشویق می‌کند. در واقع، گرافیک زیبای پیج و خلاقیت

با طرح‌های تصویری و کارآمد، در افزایش تعداد بازدید و مشارکت مطلوب بین برند و مخاطبان، تاثیر قابل توجهی گذاشته و می‌تواند یک

شرکت را به سطح بالاتری سوق دهد.

۴. افزایش ماندگاری مخاطب در سایت و رتبه سایت

طراحی گرافیک در تبلیغات و  محتواهای سایت، باعث جذب کاربران و بالارفتن بازدید سایت شما خواهد شد. بیش از ۹۴ درصد افراد،

بیشتر از محتوا به تصاویر جذب می‌شوند. با طراحی‌های خلاقانه و کاربرپسند گرافیکی برای وبسایتتان، می‌توانید ضمن زنده نگه داشتن

وب‌سایت، ماندگاری مخاطب در سایت را افزایش داده و رتبه‌های بهتری در الکسا و گوگل بگیرید. تصاویرِ بیشتر در محتوا و همچنینی

سئوی تصاویر، خود عامل بهبود خوانایی و سئوی کلی سایت می‌شود.

۵. انتقال پیام و حل مسائل سریع تر می شود

بیشتر اوقات کلمات نمی‌توانند اطلاعات برند شما را منتقل کنند، داشتن عکس‌های مرتبط با محتوای اصلی باعث گیرایی بیشتر و سریعتر

در مطالب می‌‌شود. یک طراح گرافیکی خوب، می‌تواند محتوا را در قالب گزارش‌ها، نمودارها و تصاویر ارائه دهد. با طراحی گرافیکی، شرکت‌ها

می‌توانند بدون اینکه تلاش زیادی انجام دهند، از فرصت انتقال پیام به مشتری استفاده کنند. با این روش، مشتریان می‎توانند به راحتی بفهمند

که این محصول یا خدمت برای آن‌ها مناسب است یا نه.

این مطلب را از دست ندهید؛ چرا مشتری باید از ما خرید کند؟‌ ۵ انگیزه خرید مشتری 

۶. ماندگاری در ذهن مخاطب

طراحی گرافیک در تبلیغات و هر جایی که شما در ارتباط با مخاطب خود هستید؛ ابزار بسیار خوبی برای برندینگ و در یادِ مخاطب ماندن است.

شما می‌توانید با طراحی گرافیکی منحصر به برندتان، در ذهن مخاطب جا خوش کنید. به این ترتیب هر زمان که مخاطبتان، به محصول یا خدمتی

مرتبط با کسب و کار شما نیازمند شود، شما را به یاد خواهد آورد. قرار گیری در ذهن مخاطب، ارزش بسیار بالایی برای یک برند دارد.

جمع بندی مقاله جایگاه طراحی گرافیک در تبلیغاتهر کسب و کاری برای پیشرفت بیشتر، چه در دنیای اینترنت و چه در دنیای آفلاین، حتما باید از طراحی گرافیک استفاده کند.
در واقع مهمترین نکتهدر موفقیت تبلیغات چاپی و غیر چاپی، اینگیجمنت شبکه های اجتماعی و… محتوای بصری تاثیرگذار و جذاب آن است. طراحی گرافیکی ابزار بسیارقدرتمند
و در عین حال پرثمر برای ارتقاء جایگاه شرکت و جذب مخاطب است. امیدواریم که به درستی از این ابزار در مسیر موفقیتتان، استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *